Search This Blog

Saturday, January 21, 2012

Pelik dan Makin Tak Paham...

Kenapa hari makin ramai orang yang lebih mengambil berat tentang seorang yang bergelar ARTIS lebih banyak daripada seorang MUKMIN? tiap hari apa yang berlaku pada seorang ARTIS, masyarakat pasti nak amik tahu walaupun ARTIS tu adalah ARTIS baru n tak TOP mana pun.. cube kite pikir, ada tak masyarakat sekarang nak amik tahu pasal ULAMA yang setiap hari bagi AZAN kat kawasan kite, Ulama yang sentiasa ada masa untuk memberi CERAMAH pada kite.. dalam SEJUTA, SERIBU orang pun susah untuk kite dapatkan...  ini lah yang selalu bermain kat otak aku.. walaupun aku tahu aku x de lah baik sangat pun tapi bile bende macam nie sering berlaku buatkan aku makin menyampah dengan dunia seni hiburan di MALAYSIA nie.. tapi bile dipikirkan semula, tanpa dunia seni hiburan, masyarakat nak menghibur macam mana kan... so semua yang berlaku pasti ade hikmah nya.. bagi aku kite sebangai masyarakat berbilang kaum harus lah mengambil tahu akan masalah sekeliling kita..dengan itu org akan lebih hormat kite sebagai masyarakat yang bertanggungjawab... (apa yang aku cube sampaikan nie yek...? )

No comments:

Post a Comment